Aanpak 4 | Wall of freedom
donderdag 10 maart 2022
door Shefali Kremer
Ook bij de kinderen van Aanpak 4 speelt de oorlog in Oekraïne door hun gedachten. Daarom is er tijdens de lessen van Aanpak 4 aandacht besteed aan het thema 'vrijheid'.
Na een filmpje te hebben gezien van twee vluchtelingen die hun verhaal deden, is de groep gaan filosoferen: wat is vrijheid? Waar bestaat vrijheid uit?
Aan de hand daarvan zijn de leerlingen aan de slag gegaan het beeld: wat zegt vrijheid voor jou? De leerlingen zijn gestart met het invullen van het TASC-model (Belle Wallace)* om te ontdekken hoe ze deze opdracht het beste uit konden voeren. Vandaag hebben ze de opdracht allemaal afgerond en is de ‘Wall of Freedom’ ontstaan van de beide aanpak 4 groepen.
Naast een prachtig resultaat hebben de aanpak 4 leerlingen ook aan hun vaardigheden rondom het plannen, prioriteren, organiseren, doelgericht werken, timemanagement en samenwerken gewerkt.
De muur is te bewonderen in de gang vlak buiten het Aanpak 4 lokaal, Rummerinkhof.
*TASC staat voor: Thinking Actively in a Social Context. Het TASC-model helpt om stapsgewijs vorm te geven aan een grote, brede opdracht.
Voor meer informatie, klik hier:
http://www.mediamasters2013.nl/het-tasc-model/